top of page

00:00  Úvod
01:35  Proč je důležitá celková koncepce?
02:33  Dálnice a silnice
05:30  Mileta
06:23  Železniční spojení do Prahy
07:40  Kaštanka a zdvojkolejnění trati Hradec Králové - Pardubice
09:33  oblasti nové výstavby, územní plán
12:12   Letiště
13:35  Severní zóna a startovací byty
14:36  Aldis a nová parkovací místa
16:00  Nové centrum Kukleny
16:47  Areál Škodovka a příležitost pro výstavbu nových bytů
19:50  Benešova třída
22:03  Velké náměstí a reálné možnosti revitalizace
23:12  Žižkovy sady
24:13  Fotbalový stadion jako multifunkční fotbalová aréna
25:44  Hokejový stadion
26:31  Hala pro míčové sporty
27:21  Rekreační plavby na Labi
30:40  Zeleň a krajina
34:48  Zelený okruh
35:48  Parky a sportoviště v okrajových částech Hradce Králové
36:33  Co znamená koncepce Park nad Go
39:33  Parkování v centru
40:50  Kde na to všechno vzít?
44:04  Závěr - odkazy F. Ulricha

rozvi_pas_.jpg
hlavicka.png
v_m.jpg

1. OTÁZKA: VAŠKU, JAKÉ OBLASTI SE BUDEŠ V RÁMCI ROZVÍJÍME HRADEC A KOMUNÁLNÍ POLITIKY VĚNOVAT? 


Mojí doménou je školství a vzdělávání, ve kterém aktivně působím přes 20 let. Ale upřímně to není hlavní důvod, proč jsem se rozhodl kandidovat. Chci se zaměřit na zlepšení komunikace města s občany, větší transparentnost a vstřícnost v komunikaci s novináři. Vzhledem k mé profesi a zkušenostem bych rád prosadil třeba ukládání záznamů z jednání zastupitelstva města, které je typickým příkladem mentálního problému, nikoliv technického: zkrátka musíte změnit přístup a myšlení lidí, technickou stránku má již město vyřešenou.


2. OTÁZKA: JAKÉ PRACOVNÍ ZKUŠENOSTI TI V TÉTO OBLASTI POMŮŽOU?


Na mnoha školách jsem zaváděl nové nástroje, se kterými museli zaměstnanci přijmout také nové postupy. Často to vyžaduje naprosto změnit přístup a pohled na daný problém. Ve školství se skoro nikdy nepodaří zavést změny „zdola“, většinou je musí nařídit vedení. A moje práce (několik let jsem pracoval i jako analytik informačního systému) byla tyto změny vysvětlit a přesvědčit lidi, že mají smysl. Že to zkrátka není jen další výmysl, na který se většina dívá skrz prsty už z principu. Na druhou stranu to znamenalo vypěstovat si cit pro to nezbourat věci, které dosud fungují, jen kvůli tomu, že jsou „staré“. Hodně mi pomáhají i zkušenosti ze sociálních sítí a kanálu na YouTube: jsem zvyklý slýchat a číst, že to co dělám, je zbytečné, k ničemu atd. Nechává mě to úplně chladným, ale na druhou stranu se snažím vnímat konstruktivní kritiku. Jen si ji nepřipouštím k tělu. Když vám někdo pod video s tisícem zhlédnutí napíše komentář, že je to video úplně zbytečné a nikomu nepomáhá, není nutné se tím moc zabývat.

 


3. OTÁZKA: PODĚL SE S NÁMI PROSÍM O JEDEN PROJEKT, NA KTERÉM JSI PRACOVAL A JSI NA NĚJ PYŠNÝ. IDEÁLNĚ, KDYŽ SE BUDE TÝKAT KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE. 


To je těžké, protože i když ty projekty původně vznikly jako pomoc hradeckým učitelům, přesahují dnes hranice města i kraje. Typickým příkladem je kanál Videovýuka s Václavem Maněnou, který dnes sledují učitelé ze všech částí republiky. Facebooková skupina Výuka informatiky vznikla proto, abych mohl zůstat v kontaktu se svými studenty. Dnes má přes dva tisíce členů. Já vím, že teď mluvím „jako politik“, ale ono je opravdu těžké vybrat něco, co má vztah jen k našemu kraji. Moc si vážím spolupráce s Královéhradeckým krajem. Pyšný jsem třeba na celodenní akci zaměřenou na autorské právo ve škole, kterou jsme společně zorganizovali pro učitele a studenty z Hradce Králové minulý rok. Nyní natáčíme výuková videa na nově vzniklém kanálu Školství v Královéhradeckém kraji (https://www.youtube.com/channel/UCPYYgpKUbpc7y5WKLZiO2qw).


4. OTÁZKA: PŘEDSTAV SI, ŽE BY SES ZÍTRA VZBUDIL S NĚJAKOU SUPERSCHOPNOSTÍ. KTEROU BY SIS VYBRAL?


Žádnou, protože podle mých zkušeností „superschopnosti“ život spíše komplikují a různé zázračné zkratky v životě nefungují. Když si něco vydřete, dokážete se lépe vcítit do role ostatních, kteří mají podobnou cestu teprve před sebou, a také si pak jejich práce více vážíte. Když vám něco nejde hladce a musíte si to vydřít, narážíte na problémy a vymýšlíte si různé pomůcky. Přesně tyhle zkušenosti pak můžete předat, když máte danou věc někoho naučit. Víte, co mu nebude jasné, na čem se zasekne a v čem se mu budou ty vymyšlené pomůcky hodit. A taky z něj nebudete dělat blbce, protože víte, jak to bylo těžké pro vás.

jan holásek    ilona dvořáková    petr nebeský    jaroslava vydarená    pavel pechanec    Michal Skaunic    Miroslav Půža     Martina Hepnerová   Renata Pazderová    Jiří Všetečka    David Balda    Klára Marečková    Milan Sommer    Eva Víšková    Vratislav Sedlák    Václav Maněna    Roman Hylena    Ivana Bezdíčková    Libor Pytlík    Eliška Pechancová    Alena Nekolová    Petr Mašát    Václav Ludvík    Jakub Žižka    Josef Pavel    Petra Michaličková    Zdeňka Horčičková    Luděk Kloubec    Sandra Záňová    Jiří Fejgl    Jan Vachata    Tomáš Radoň    Jana Vincencová    Pavel Tomášek    Hana Fišerová    Jiří Fiedler    Stanislav Nožička

Sledujte nás také na sociálních sítích

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube
bottom of page